نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

 

تا بحال شده آیکون های صفحه دسکتاپ ویندوز شما ناپدید شوند؟ گاهی ممکن است در حالی که دارید روی ویندوز کار می کنید یا بعد از روشن نمودن کامپیوتر خود با این مشکل مواجه شوید. خوب علت چیست؟ چه باید کرد؟ در ادامه مطلب  چند روش برای حل این مشکل ارائه می دهیم.

 

 

این مشکل معمولا به دو علت پیش می آید: یا پروسه Explorer.exe که مسئول مدیریت دسکتاپ در ویندوز است مشکل پیدا کرده و یا اصلا آیکون ها پنهان (hidden) شده اند. البته معمولا مشکل از Explorer.exe است. اگر نوار ابزار (Task Bar) هم ناپدید شده باشد، می توانید مطمئن باشید که مشکل از اکسپلورر ویندوز است.

 

حل مشکل در حالت اول - پنهان (hidden) بودن آیکون ها:

 

  • ویندوز XP: برای حل مشکل در ویندوز XP فقط کافی است با موس روی دسکتاپ راست کلیک کرده و به منوی Arrange Icons By رفته و در آخر Show Desktop Icons را تیک بزنید.

 

  • ویندوز 7 و بالاتر: در ویندوز 7 هم مانند قبل روی دسکتاپ راست کلیک کنید ولی این بار به منوی View رفته و سپس Show Desktop Icons را تیک بزنید.

 

این که خیلی ساده بود. ولی همانطور که جلوتر گفتیم مشکل معمولا از اینجا نیست.

 

حل مشکل در حالت دوم - explorer.exe*:

 

در این حالت باید Explorer ویندوز را ری استارت کنیم. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید (این مراحل در همه ویندوز ها یکی است - به تصاویر دقت کنید)

  1. ابتدا سه دکمه Alt+Ctrl+Delete را روی کیبرد خود فشار دهید تا با صفحه زیر روبرو شوید:
  1. سپس از بین گزینه ها TasK Manager را انتخاب و اجرا کنید.
  2. در پنجره Windows Task Manager مطمئن شوید که سربرگ Processes باز باشد و بعد از بالا روی منوی File و سپس (...New Task (Run کلیک کنید.

 

  1. در پنجره باز شده در قسمت open عبارت explorer.exe را تایپ و در آخر OK را کلیک کنید.

 

همین! حالا باید آیکون ها و task bar شما ظاهر شده باشند.

 

نکته: توجه داشته باشید که اگر explorer.exe در حال اجرا باشد، انجام این مراحل فقط یک پنجره ویندوز (Explorer) را روی دسکتاپ شما باز خواهد کرد.

 

اگر هیچکدام از متدهای بالا کارگر نبود:

دلایل دیگری هم ممکن است برای این مشکل وجود داشته باشد. که در زیر لیست شده اند.

 

  1. خرابی فایل های سیستمی:

ممکن است برخی از فایل های سیستمی شما آسیب دیده باشند که برای ادامه کار ناچار به اصلاح آنها هستیم. بهترین راه برای اصلاح فایل های خراب استفاده از ابزار System File Checker است. این ابزار فایل های سیستمی را چک کرده و فایل های آسیب دیده و گمشده را شناسایی و ترمیم می کند. 

برای اجرا، Task Manager را مانند بالا باز کنید ولی به جای explorer.exe عبارت cmd را در قسمت open تایپ کنید. این کار باعث باز شدن ابزار Command Prompt می شود*.

 

*Command Prompt در Task Manager بصورت Administrator باز می شود.

 

حالا دستور زیر را در پنجره باز شده وارد و enter بزنید و اجازه دهید تا تمام مراحل آن انجام شود:

scf /scannow

 

 

  1. اشکال مانیتور (این مورد بسیار کم پیش می آید)

اگر همیشه بعد از رفتن مانیتور شما به حالت Sleep آیکون های دسکتاپ نا پدید می شوند ،ممکن است اشکال از مانیتور شما باشد. پس پیشنهاد می شود تنظیمات Sleep سیستم خود را غیر فعال کرده و در اولین فرصت مانیتور خود را چک کنید. (این مشکل بیشتر برای مانیتورهای فول HD پیش می آید و گاهی با آپدیت کردن کارت گرافیک رفع می شود.)

 

برای تغییر تنظیمات sleep به Control Panel رفته از آنجا Power Options را انتخاب و Sleep را غیر فعال کنید:

 

 

  1. اشکالِ کَش آیکون ها (Icon Cache):

ویندوز یک فایل برای کش کردن آیکون های دسکتاپ ذخیره می کند و در صورت آسیب دیدن این فایل ممکن است با مشکل مواجه شوید. در این حالت می توانید این فایل را پاک کرده و سپس سیستم خود را ری استارت کنید تا فایل دوباره ساخته شود.

 

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. ابتدا وارد Control Panel  شده Appearance and Personalization را کلیک و وارد Folder Options شوید.
  2. روی سربرگ View کلیک کرده و سپس از قسمت Advanced settings گزینه show hidden files,folders and drives را انتخاب کنید و سپس OK کنید.

 

  1. حالا به دایرکتوری زیر رفته وفایل IconCache.db را پیدا کرده و آن را حذف کنید.
C:\Users\نام کاربری ویندوز شما\AppData\Local

 

  1. در مرحله آخر هم سیستم را ری استارت کنید و ببینید آیا مشکلتان حل شده است یا خیر.*

 

*ممکن است به چند بار ری استارت نیاز داشته باشید. بعد از هر بار ری استارت به آدرس بالا رفته و حجم فایل را چک کنید اگر حجم فایل کمتر از دفعه قبل نبود آن را حذف و دوباره ری استارت کنید.

 

  1. خرابی پروفایل (corrupt user profile):

اگر هیچکدام از روش های بالا جواب نداد ممکن است یوزر پروفایل شما آسیب دیده باشد. پس می توانید یک یوزر اکانت جدید در ویندوز ساخته و یوزر اکانت آسیب دیده را کلا پاک کنید. اینکار ممکن است باعث از دست رفتن برخی اطلاعات شما شود. پس حتما بک آپ بگیرید.

 

این مشکل معمولا با یک بار ری استارت کردن Explorer.exe (حالت دوم) حل می شود. پس قبل از هر کار حتما مراحل حالت دوم را طی کنید. 

نظرات (۹۲)

دم سایتتون گرم راه حل اولی برام کار کرد مرسییییییی

 

سلام ممنون از شما 

در cmd عبارت sfc /scannow درست است  لطفاً عبارت scf /scannow را تصحیح کنید

عالی و مفید بود ممنون 

آیکون موس توی بازی معلوم نیست چیکار کنم؟قبلا این مشکلو نداشتم جدیدا وقتی میرم تو بتزی یا گاهی وقت ها حتی روی دسکتاپم هم نشانگر موس ناپدید میشه ولی هست

بچه ها من این رو مطمــن نیستم ولی اگر مشکل رفع نشد باید متاسفانه دوباره ویندوز را نصب کنید.

 

برای من مشکل از Explorer بود ولی وقتی رفتم توی Task manager و روی (New Task (Run زدم, صفحه کامل بالا نیومد.

سلام دمتون گرم من فک کردم باید ویندوزم رو عوض کنم خدا خیرتون بده.

سلام سپاسگذارم عالی بود مشکلم حل شد

عالی دمتون گرم

  • محمد امین
  • خیلی ممنون مشکل من حل شد کش خورده بود

    باسلام"من از پلی استور هربرنامه ای روکه نصب میکنم مینویسه این اپلکیشن بزودی برروی دستگاه شما نمایان خواهدشد.برنامه روی دسکتاپ نمیاد.منو راهنمایی کنید.درضمن ویندوز7روی لب تاپ dellنصب کردم

    karimnia570@gmail,com

    ممنون عالی بود

    سلام و احترام و تشکر از شما عزیزان 

    ایکن گوگل کروم من از روی دسکتاپ پاک شده و وجود ندارد. چگونه می توانم این ایکن را روی دسکتاپ داشته باشم»؟ مرسی 

    خیلی ممنونم مشکلم حل شد🙏🙏🙏

     متشکرم از مطالب خوبتون مشکل من حل شد خدا خیرتون بده.

  • هاشمی صدر
  • واقعا دم تون گرم ممنون مشکلم حل شد...تمام فایلهای دیسکتابم مخفی شده بود و با ترفند دوم شما به راحتی برگشت.

    سلام خسته نباشید. وقتی پوشه مای کامپیوتر که باز میکنم، درایوها رو روی صفحه اصلی نمیاره، میره گوشه صفحه مانیتور پنهان میشه، باید چکار کنم که روی صفحه نمایان بشه؟ لطفا جواب بدید ممنون، 

    سلام همسرم تنبله اصلا کار نمیکنه چیکار کنم
    سلام من ساعت رو در تسکبار مخفی کردم..با این فرمول:   run...regedit

    HKEY–LOCAL–MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows\Current Version\ Policies\ Explore
    HideClock

    اما الان هرکاری می کنم نمایش داده نمیشه لطفا کمکم کنین...
    سلام 
    وقتی میخوام فایلی رو در پوشه دسکت تاپ ذخیره کنم 
    گزینه دسکت تاپ نیست 
    همه کارها رو هم کردم جواب نگرفتم
    ممنون
    سلام خسته نباشید بنده نرم افزاری رو پاک کردن هاتسبات شیلد با برنامه پاک کننده که به همراه فایل پاک شه بعد دوباره خواستم نصب کنم میزنه نصب شد ولی اصلا ایکنش نمیاد سرچشم میکنم نیست اصلا ولی میشه انیستالش کرد تو پروگرام هست ولی اصلا هیچ راهی نیس که اجرا شه
    خیلی ممنونم واقعا کمک کردید
    راستی ویندوزم xp یه خیلی قدیمیه این یکی هم که نصب کرد اینم xpیه
    سلام من تازه مادر برد رو عوضکردم ولی ویندوز قبلینصبه و نمی خوام ویندوز عوض کنم الان مشکلی که پیش اومده اینه که ایکون بلندگو از کنار ساعت نوار تسک بار غیب شده و کامپیو ترم اصلا صدا نداره جالب ایجاست که کارت صدا نصب کردم و تمامی منو های توی کنترل پنل برای قسمت بلندگو درسته هیچ علامتی نداره لطفا کمک کنید این مشکل بدون بردن به مغازه حل بشه خیلی اذیت کرد با تشکر فراوان
    سلام.ببخشید من از دیروز که لب تابم یدفعه ای قاطی کرد و خاموشش کردم الان این مشکلو دارم ینی وقتی روشنش میکنم اول اینکه هیچ ایتمی روی دسکتاپ نیست دومم اینکه برنامه هایی که روی نوار پایین هستن رو میزنم اجرا میشن اما صفحشون باز نمیشن و روی دسکتاپ نمیان.ویندوزمم ۱۰هست.ممنون میشم اگه بلد هستید بهم کمک کنید
    سپاس ویژه از شما استاد گرانقدر بابت راهنماییهای خوبتون.
    سلام و وقت بخیر و تشکر از راهنمایی مفید شما 
    مشکل من با گزینه دوم یعنی غیر فعال بودن ایکسپلورر  حل شد
    فقط جسارتا بفرمایید چرا این جور میشه ؟ من مدیر یه شبکه هستم و در یک روزتمام این سیستمها با این مشکل مواجه شدند
    راه حل دایمی برای عدم ایجاد این مشکل وجودد داره ؟
    متشکرم .
    ممنون عالی بود
    خیلی آموزش خوب وبه جایی بود
    سلام وقتتون بخیر 

    مشکل لپ تاپ من این هستش که نوار وظیفه ویندوز هر از گاهی محو می شه و همون طور که تو مورد دوم راهنمایی کردید درستش می کنم  ولی دوباره بعد یه مدت مثلا نیم ساعت تکرار می شه یعنی دوباره محو می شه می خواستم بدونم اصلا چرا این اتفاق می افته؟ چون من جدیدا ویندوز لپ تاپم رو هم عوض کردم. و این که یه راه حل دائمی داره یا نه؟
    با تشکر 
    سلام
    سیستم من وقتی ری استار میشه فقط آیکن هایی ک به صورت شورت کات روی دسکتاپ هستند حذف میشود وبقیه ایکن ها مثل مای کامپیوتر حذف نمی شود این راهها را هم امتحان کردم جواب نداد چ کنم؟
    جواب داد برام  explorer.exe
    عالی بود. دمت گرم. خدا خیرت بده
    سلام
    ممنون از مطالب عالیتون خدا خیرتون بده
    یا علی
    سلام کامپیوتر من همین مشکل رو داشت چند روز پیش روشنش کردم وبا صفحه پیش فرض ویندوز مواجه شدم با مطالعه همین مطلب وریستارت کامپیوتر مشکلم حل شد فقط هربار مجبور بودم دوباره ریستارتش کنم تا دیروز که وقتی کامپیوتر رو روشن کردم صفحه اصلی ویندوز باز شد ولی موقع کار با کامپیوتر خاموش شد وقتی روشنش کردم هر کاری کردم به صفحه ویندوز برنگشت حتی با ریستارت خواهشا  راهنمایی کنید اطلاعات مهمی روی دکستاپ دارم که نمی خوام  از دستشون بدم البته اگر تا الان پاک نشده باشند...
    سلام
    عالی بود
    اقا مرسی واقعا دستتون درد نکنه من ریستارت کردم لوگاف کردم نشد ممنون از راهنماییتون
    واااااااای عالی بوووود داشتم سکته میکردمفک کردم همش پاک شده😻🙆💃
    عالی در عالی
    سلام واقعا ممنونم از مطالب مهم و کاربردی شما . دستتون درد نکنه
    بسیار عالی . مرسی.
    ممنون از راهنمایی خودتون
    من یک اکانت جدید ایجاد کردم تا درست شد
    عالی بید مرسی
    عالی بود
    عالی بود
    هرکاری میکردم درست نمیشد
    توصیه به بقیه سعی کنین اول مرحله 3 icon cache برین اکثرا برای اینه
    مشکل من هیچ کدوم نبود!
    فقط استارت ویندوزم کار می کنه
    explorer و بقیه برنامه ها هم باز می شن ولی فقط یه preview ازشون تو تسکبار می شه دید وقتی روشون کلیک می کنم هیچ چیزی رو دسکتاپ باز نمیشه حتی task manager
    چیکار کنم
    سلام پس چرا دوباره کامپیوتر رو روشن میکنم باز هم بایستی مراحل حالت دوم رو هر سری اجرا کنم.
    عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود سپاس
    عالی بود
    عالی دمتون گرم 
    عالی بووووود. خداییش دستت درد نکنه
    ممنون از مطالب مفیدتون. زنده باشید و پایدار.
    خیلی ممنون، به خاطر همین یه نکته یه عالمه الاف شده بودم. فکر میکردم از ویروسه.
    دمتون گرم
    بسییییار عالی.ممنون.مشکلم حل شد
    خیلی ممنون . بنظر سادست ولی وقتی ندونی رو اعصاب میره !
    اقا واقعا ممنونم من هروقت به این مشگل بر یخوردم ویندوزمو عوض میکردم

    thank's for your help
    عالی بود تشکر از زحمات شما 

    خیلی ممنون از سایت خوبتون
    مشکل حل شد
    عااااالی بود
    واقعا دمت گرم
    سلام
    ممنونم، عالی و مفید بود..
    با تشکر و سپاس فراوان
    مرسی مشکل حل شد
    خیلی ممنون . مشکلم حل شد
    خدا خیرتوننن بدههههه
    ممنون از راهنمایی های خوب و مفید، مشکل من حل شد.
    ُسلام دوستان من از نسخه اولی که ویندوز 10 اومد تا همین اخرین ورژنش
    Windows.10.Enterprise.v1703.Build.15063.x64
    مشکل من حل نشد که نشد
    ایکون ها کنج پایین صفحه نمیان 
    تو ورژن قبلی که باید یک ایکون بالاشون بود تا پایین پایین میومد ولی بعد اپدیتش نیازی به ی ایکون اضافه نیست  میمونه ولی حدود دو سانت بالاتره 
    کسی میدونه داستان از چه قراره ؟
    رزولوشن روهم دستگاری کردم تغییری نکرد 
    تو ورژن قبلی رو 100 درصد میبردم ( یک حالت بیشتر از ریکومانتدش ) درست میشد ولی الان نه 
    کارت گرافیک ها هم هردوشون اپدیتن و با سخت افزار سازگارن 
    ممنووووون
    کارم راه افتاد😊
    مشکل من پنهان بودن آیکن ها بود😉
    تشکر❤❤❤❤❤❤
    عالییی بود 
    عالی بود واغاااا مرسی
    دم شما گرم
    ممنون از راهنمایتووون دمتون گرممم
    مرسی دمتون گرم
    سلام دوستان .بعد از تمام این مراحلی که گفتید من یک راه حل دیگه پیدا کردم که اساسی جواب داد.
    در کنترل پنل زبان فعال شدن سیستم را به فارسی تبدیل کردم و به محض تایید گزینه های پاک شده برگشت.
    سلام.راه درست این است.یا کلیک روی استارت run را سرچ کنید و وارد ان شوید. عبارت gpedit.msc  را بزنید.به قسمت administrative > start menu شویددر انتهای لیست به قسمت remove the voulme contorl شوید .گزینه ی dissable را فعال کنید و apply کنید.سپس در قسمت تاریخ تسکبار راست گلیک و کاستومایز را بزنید سپس گزینه turn system icon on or off رو بزنید سپس volome را on کنید
    سلام
    خدا امواتت رو بیامرزه ، ویندوز سرورم خراب شده بود اصلاهم نمیدونستم چیکار کنم متاسفانه بک آپ هم نداشتم ولی با دستور sfc درست شد 

    واای مرسی نجاتم دادین خدا خیرتون بده
    واقعا مرسی سایتتون عالیه من 1 سال ایکون هام گوم شده بود
    ممنون از راهنماییتون
    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی واقعا ممنون
    مررررررررررررررررسی
  • علی احمدی از شوشتر
  • سلام لطفا عبارتی رو که در cmdمینویسیم رو اصلاح کنید .با تشکر

  • محمودی اوی
  • اسمی بود
    خیلی ممنون از راهنمایی تون . مشکل ام رفع شد. :)
    مرسی
    ممنون بدرردم خرد
    سلام . ممنون
    مشکلم با استفاده از روش اول حل شد
    دستتون طلا
    مرسی وممنون ازلطفتون ومطالب مفیدتون مشکلم حل شد 
    عالی و مفید دست شما درد نکنه
    عالی بود بسیارممنونم
    واقعا ممنون لطف کردین از مطلب نحوه آوردن آیکن ها
    عالی بود مهندس.من با روش اول جواب گرفتم خداروشکر

    منم دقیقا همین مشکل رو داشتم زنگ زدم اِف یک ،کارشناساشون راهنماییم کردن مشکلم حل شد. شمارشون این بود :9099071112

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی