نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

حتما دقت کرده اید که بعد از نصب سیستم عامل های لینوکسی روی VMWARE، از یکسری امکانات مثل رفتن به حالت فول اسکرین یا دراگ اند دراپ از سیستم هاست روی ماشین مجازی و برعکس محروم هستید. برای حل این مشکل باید VMWARE Tools را روی هر یک از ماشین های مجازی خود (در اینجا Kali Linux) نصب کنید.

برای نصب VMWARE Tools مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا VMWARE را باز کرده و Kali Linux را استارت کنید.

  1. حال از فایل ISO که با آن کالی را نصب کرده بودید Disconnect کنید.
  2. سپس از منوی VM، گزینه Install VMware Tools را انتخاب کنید.

  1. مدتی صبر کنید تا فایلهای مورد نیاز کپی شده و پنجره مورد نظر باز شود.

  1. حال پکیج زیپ شده VMWARE Tools را به دایرکتوری Home کپی کنید.

  1. حال یک ترمینال باز کرده و از دستور "ls" بدون گیومه برای پیدا کردن فایل در دایرکتوری Home استفاده کنید.

  1. با استفاده از دستور "<نام فایل> tar -xvf" فایل زیپ شده را باز و محتویات آن را استخراج کنید.

  1. دستور "cd vmware-tools-distrib" را برای ورود به دایرکتوری ایجاد شده وارد کنید.

  1. دستور "vmware-install.pl/." را وارد کنید تا نصب شروع شود.

  1. از اینجا به بعد همه مراحل نصب را دنبال و در هر مرحله گزینه پیش فرض را انتخاب کنید.
  2. در آخر kali را ری استارت کنید تا تنظیمات انجام شود.

بعد از ری استارت، vmware را فول اسکرین کنید تا از نصب شدن VMware Tools مطمئن شوید.

 

در چند مقاله بعدی به نصب نرم افزار اضافی مورد نیاز برای تست نفوذ روی سیستم عامل Kali Linux می پردازیم.

 

لینک ها: 

  1. نصب Nessus روی kali
  2. نصب نرم افزارهای لازم روی Kali

نظرات (۱۶)

سلام وقت بخیر 

مشکل من اینجاست که من یک نسخه  فدورا  نصب کردم  بر روی vm و وقتی به منوی vm می رم برای نصب vm ware tool   دیدم نوشته reinstall vm ware tools , ولی من تا حالا اونو نصب نکردم و در ضمن صفحه هم به صورت فول اسکرین نمی شود و نمی تونم دیگه vm ware tools  دیگه ای نصب کنم چون نوشته reinstall vm ware tools

لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام آموزشتون خیلی خوب بود فقط این قسمت که گفتین فایل iso رو disconnect کنیم رو متوجه نشدم 

واقعا عالی بود تو هر سایتی میرفتم چرتو پرت تحویل ادم میدادن دمتون گرم 
  • حامد فرشید
  • سلام. کارتون عالیه.
    ببخشید من کالی 64 نصب کردم. انجام دادم اما نشد.
    من اشتباه انجام دادم یا روی 64 جواب نمیده؟!
    ممنون میشم جوابمو بدید.
    با عرض سلام و تشکر بابت آموزشتون من تو نصب VMware tools مشکلی ندارم ولی بعدش نه صفحه فول اسکرین میشه و نه میتونم فایل انتقال بدم و نه صفحه سیستم عامل کالی فول اسکرین میشه سیستم عامل کالی که توش نصب کردم 2016 هستش و از ماشین مجازی vmware workstation نسخه 9 و 10 کار کردم ولی هیچ نتیجه نگرفتم ممنون میشم در این مورد منو راهنمایی کنید
    سلام 
    خیلی عالی بود
    میخواستم بدونم که وقتی از حالت لایف استفاده میکنیم هم میشود که تولز را نصب کرد
    سلام من مراحل رو پیش میرم ولی تو مرحله اخر این خطا رو میده

    http://s6.picofile.com/file/8282390434/123.JPG
    واقعا عالی بود دمت گرم.خسته نباشی
    عالی بود داداش
    گزینه پیشفرض یعنی دقیقا چیو؟؟؟؟؟؟؟
    داداش کد تغییر رزولیشن چیه تو کالی؟
    سلام خیلی ممنون واقعا" لطف کردی مدتی هست دنبال این بودم
    سلام

    من تمام آموزش رو تا آخرش رفتم که در نهایت توی ترمینال پیغام ENJOY DEVICE داد ولی باز هم نمیتونم فایلی رو از روی ویندوزم به لینوکسی که روی ماشین مجازی نصب کردم انتقال بدم
    دوباره سلام ... مشکل قبلیم حل شد و مشکل از نسخه 64bit کالی بود و در 32bit  خیلی راحت نصب شد
    و اما مشکل بعدی من
    اگ میشه این قسمت رو (حال از فایل ISO که با آن کالی را نصب کرده بودید Disconnect کنید.) کامل تر توضیح بدین .. محض یاد آوری عرض میکنم ک من فایل iso ندارم چون از dvd کالی رو نصب کردم
    ممنون از وبلاگتون
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    شما CD کالی لینوکس رو از CD-ROM خارج کنید بعد نصب VMWARE TOOLS رو شروع کنید.  
    ای والله داری خدایش این رو من همش گیر داشتم تو آشیانه و... پست می ذاشتم گیجم می کردن خدایش کارت 200000000000 هست ادامه بدید خواهشا کاراتون رو
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    تشکر واقعا واضح و شفاف و عالییی
    دوستمون حرف قشنگی زدن
    اک بتونی بهترین اموزش ها و مختصر ترین ها رو همراه با شکل و خطاهای احتمالی بذاری واقعا عالی مشه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی