نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

چند روز پیش کابل گوشی اندروید من پاره شد و ناچار به تعویض آن شدم. بعد از مدتی متوجه شدم که دستگاه من به سرعت قبل شارژ نمی شود و حتی گاهی با اینکه شارژر به پریز برق متصل بود گوشی من خاموش می شد. قاعدتا من دوباره کابل USB را تعوض کردم و مشکل حل شد. در این مورد خاص اشکال کاملا محسوس بود و من زود متوجه شدم. اما در بسیاری از موارد مشکل کابل یا آداپتور گوشی به این سادگی ها قابل تشخیص نیست و باعث خرابی باطری یا حتی خود دستگاه می شود. خوب حالا چاره چیست؟ در ادامه مطلب نرم افزاری برای تشخیص خرابی کابل  یو اس بی و آداپتور گوشی های اندروید معرفی می کنیم.

 

من برای عیب یابی شارژر از آمپر (Ampere) که یک برنامه کاربردی مجانی برای تست کابل USB و آداپتورهای مشکوک است، استفاده می کنم. این برنامه را می توانید از گوگل پلی استور و یا سایت apkmirror دانلود و نصب کنید:

 بعد نصب مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا برنامه را اجرا کرده و صبر کنید تا عدد نشان دهنده میلی آمپرهای دستگاه روی صفحه ظاهر شود (روی دستگاه من عددی بین 500 تا 700 میلی آمپر مصرفی نمایش داده شد)
  2. این عدد را یادداشت کنید و برنامه را ببندید.
  3. سپس دستگاه خود را به شارژر متصل کرده، دوباره برنامه را اجرا و  عدد نشان داده شده را یادداشت کنید (روی دستگاه من حدود 900 تا 1100 میلی آمپر).
  1.  حالا آداپتور را از برق کشیده و خروجی آمپر را از روی آن هم پیدا و یادداشت کنید (روی دستگاه من 1.67 آمپر یا 1670 میلی آمپر)*.

*هر آداپتور AC یک خروجی آمپر ثابت دارد که روی بدنه آن نوشته شده است.

 

خوب حالا این اعداد به چه دردی می خورد؟

 

وقتی من برای آزمایش دستگاه Galaxy Note 4 خودم را به آداپتور متصل و برنامه را اجرا کردم خروجی برنامه عددی بین 900 تا 1100 میلی آمپر (میانگین 1000) و همچنین خروجی مصرفی بعد از کشیدن گوشی از برق عددی بین 500 تا 700 (میانگین 600) میلی آمپر بود. از طرفی همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید خروجی ثابت آداپتور باید حدود 1600 میلی آمپر باشد. پس با توجه به این خروجی ها و محاسبات نتیجه گرفتم که آداپتور و کابل من سالم هستند و دستگاه من به درستی شارژ می شود.

 

چند نکته:

  1.  سعی کنید در هر مرحله چند بار اندازه گیری کنید تا به یک عدد دقیق برسید.
  2. قبل از محاسبه آمپر مصرفی (زمانی که دستگاه به شارژر متصل نیست) حتما دستگاه را در حالت Airplain Mode قرار دهید تا محاسبه دقیق تری داشته باشید.
  3. در صورتی که در محاسبات با مغایرت زیاد موجه شدید ممکن است کابل USB و یا آداپتور شما مشکل داشته باشد که باید آنها را تعویض کنید.
  4. این روش روی برخی از دستگاه های اندروید کار نمی کند که لیست آنها در توضیحات برنامه آمپر در پلی استور موجود است.
  5. این برنامه روز بروز در حال پیشرفت است پس حتما آن را آپدیت کنید تا محاسبات دقیق تری داشته باشید.

نظرات (۶)

مهندس طریقه این محاسبات پیچیده رو نمیخای افشا کنی؟؟

سلام

واقعابرنامه فوق العاده است توضیحات کامل داده برای شارجرگوشی وآمپرشارجروهمینطور بابت کابل گوشی

تشکر 
عالی بود. تونستم مشکلم رو پیدا کنم. 
سلام منم همین مشکلو داشتم 2 بار هم کابل شارژر رو عوض کردم اما نمیدونم چرا کلی طول میکشید گوشی شارژ بشه اما بعد فهدیم اصلا مشکل کابل نبود برنامه گیتار تیون باعث میشد گوشیم عملکرد خودشو نداشته باشه و پاکش کردم و همه چی عالی شد.در کل ممنون بابت مطالب مفیدتون
  • دانلود بهترین آهنگ های ایرانی
  • ممنون مفید واقع شد.

    بابت برنامه ای که معرفی کردید بینهایت قدردانی میکنم.
    متوجه شدم کابل شارژرم خرابه! 
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی