نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

 

 

 

 

 

آیا گوگل کروم شما هم در چند ماه گذشته کند شده است؟ در ادامه مطلب ضمن تعریف تجربه خودم برای رفع این مشکل، یک روش ساده برای سرعت بخشیدن به کروم را معرفی می کنم.

 

اگر دقت کرده باشید در چند ماه گذشته مرورگر گوگل کروم با مشکل روبرو شده است و با اینکه خود مرورگر به سرعت بالا می آید ولی مدتی طول می کشد تا یک تب (Tab) جدید باز شده و محتویات آن نمایش داده شود. اگر تب جدید را باز کنید و آدرس خود را وارد کنید یا روی یک بوک مارک کلیک کنید، چند ثانیه ای طول می کشد تا اتفاق خاصی بیفتد و شما مجبورید در این مدت به یک صفحه سفید خیره شوید همچنین ممکن است در هنگام تغییر اندازه صفحه کروم محتویات صفحه محو شده و دوباره ظاهر شوند. 

خب حالا چکار کنیم؟ من راه های معمولی برای سرعت بخشیدن به مرورگر کروم را امتحان کردم:

  1. اولین کاری که کردم، پاک کردن اکستنشن ها بود حتی آنهایی که مطمئن بودم دلیل بوجود آمدن این مشکل نیستند. ولی با این وجود مشکلم حل نشد.
  2. بعد از آن شروع به پاک کردن History و فایل های Cache کردم که باز هم کمک نکرد.
  3. حتی مروگر را کامل حذف و دوباره از سایت گوگل جدید ترین نسخه را دانلود و نصب کردم ولی باز هم نشد.
  4. کار به جایی رسید که فکر کردم ممکن است تقصیر از ویندوز 7 باشد. حتی درایور ویدئو کارت (کارت گرافیکی) خودم را هم دوباره نصب کردم.
  5. بعد آخرین نسخه FireFox و Safari را امتحان کردم و هیچ کدام چنین مشکلی نداشتند. پس مطمئن شدم که مشکل از ویندوز نیست و کار کار گوگل کروم است.

خلاصه بعد از تحقیق و تفحص و برداشتن و گذاشتن تیک های مختلف و عوض کردن تنظیمات گوگل کروم بالاخره مشکل من با برداشتن یک تیک ساده حل شد!!

  • حل مشکل:

البته این راه حل برای من کارگر بوده است و ممکن است کندی مرورگر شما مربوط به یکی از دلایل بالا باشد. پس اول راه حل های بالا را امتحان کنید و اگر حل نشد عملیات زیر را انجام دهید:

 

  1. دکمه منو کروم در بالا سمت چپ (زیر ضربدر قرمز) مرورگر را کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

  1. در انتهای صفحه ای که باز می شود روی "Show advanced settings..." کلیک کرده و پایین تر بروید تا قسمت System را پیدا کنید.
  2. از دو تیک زیر System تیک دوم یعنی "Use hardware acceleration when available" را بردارید.

  1. حالا کروم را ببندید و دوباره باز کنید.

 

مشکل من که با این کار حل شد امیدوارم مشکل شما هم حل شود.

اگر راه حل دیگری هم برای بالا بردن سرعت کروم امتحان کرده و موفق شده اید، لطفا در نظرات با من درمیان بگذارید.

نظرات (۱)

سلام
ممنون از مطالب مفیدتون اما واسه من سرعتش بیشتر نشد
پاسخ:
ممنون از نظرتون
متاسفانه این روش برای بعضی ها کار نمی کنه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی