نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

 

حتما با سیستم به اشتراک گذاری تورنت آشنایی دارید و تا بحال فایل های مورد علاقه خود اعم از فیلم، سریال، بازی کامپیوتری، کتاب و فایل های آموزشی را از سایت هایی مثل ThePiratebay دانلود کرده اید. در ادامه علاوه بر یکسری اطلاعات کلی در مورد سیستم تورنت، سه نرم افزار کاربردی را برای دانلود اینگونه فایل ها روی گوشی و یا تبلت اندروید شما معرفی می کنیم.

 

تورنت نوعی از به اشتراک گذاری فایل است که به شما اجازه می دهد تا فایل های بزرگ را براحتی دانلود کنید. یک فایل تورنت حاوی متا دیتای فایل ها و فولدرهایی است که قصد دانلود یا توزیع آنها را داریم. یک فایل تورنت محتوای فایل اصلی را در بر نمی گیرد بلکه اطلاعات مربوط به آن فایل را در خود آن ذخیره می کند. تورنت با تقسیم یک فایل به قسمت های کوچک تر به کاربر کمک می کند تا فایل مورد نظر را سریعتر دانلود کند. فایل های تورنت پسوند torrent. دارند. 

 

برای دانلود یک فایل تورنت به یک نرم افزار دانلودر (Torrent Client) نیاز دارید. معروفترین این نرم افزارها μtorrent و Bit Torrent هستند که از نرم افزار های ویندوزی آنها استفاده می کنیم. ولی برای اندروید چه؟ آیا می توان فایل های تورنت را روی سیستم عامل اندروید دانلود کرد؟ جواب این سؤال بله است. تعداد زیادی نرم افزار کاربردی تورنت روی پلی استور گوگل موجود هستند. در ادامه به معرفی 3 تا از بهترین این نرم افزارها می پردازیم.

 

  1. Bit Torrent:

bittorrent یکی از معروف ترین کلاینت های دانلود تورنت است. نرم افزار کاربردی اندروید آن بسیار ساده و تر و تمیز است و شما می توانید از ویژگی جستجوی آن برای پیدا کردن تورنت مورد نظرتان استفاده کنید. علاوه بر آن یک پخش کننده موسیقی هم برای گوش دادن به فایل های صوتی در نرم افزار تعبیه شده است. بیت تورنت به شما اجازه می دهد تا محل دانلود فایل خود را هم انتخاب کنید. این اپلیکیشن کاملا مجانی است و فایل APK آن برای دانلود در کافه بازار و پلی استور موجود است.

 

لینک وبسایت اصلی - لینک کافه بازار

 

  1. μTorrent:

μTorrent یکی دیگر از نرم افزارهای معروف و شاید معروف ترین نرم افزار دانلود تورنت است. این برنامه علاوه بر امکانات بالا امکان تنظیم دانلود بصورت Wifi Only را هم دارد. یعنی می توانید از نرم افزار بخواهید که فقط زمانی که به Wifi متصل هستید عملیات دانلود را انجام دهد و از اینترنت سیم کارت شما استفاده نکند. آخرین ورژن این نرم افزار دارای قابلیت پخش ویدئو و فایل های صوتی و ذخیره مستقیم فای ها روی SD Card هم می باشد.

 

لینک وبسایت اصلی لینک کافه بازار

 

  1. Ttorrent:

ttorrent یک نرم افزار سبک و تر و تمیز برای اندروید دارد. امکانات آن به گستردگی دو تای قبلی نیست ولی SOCKS و HTTPS را ساپورت می کند. امکان جسجوی آنلاین و Wifi Only را هم دارد.

 

لینک کافه بازار

نظرات (۱)

ممنون
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی