نویسنده: بابک حسینی نژاد

عضویت در خبرنامه
شبکه های اجتماعی
آخرین نظرات
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۵۱ - سردار علائی
    سرور
  • ۲۲ ارديبهشت ۰۲، ۱۴:۴۹ - سردار علائی
    سرور

آیا برای شما هم پیش آمده است که در حال مطالعه یک متن انگلیسی روی گوشی اندروید خود معنی لغت یا جمله ای را فراموش کنید؟ برای حل این مشکل چکار می کنید؟ من تا به امروز لغت را کپی می کردم و سپس در دیکشنری آنلاین به دنبال معنی آن می گشتم. خوب این فرایند طبیعتا وقت گیر است و شما را از ادامه مطالعه باز می دارد. در ادامه مطلب نرم افزاری را معرفی می کنیم که می تواند ترجمه انگلیسی به انگلیسی یک لغت یا جمله را در هر برنامه اندرویدی بصورت پاپ آپ باز گرداند.

برنامه جدید Power Reading از گروه نرم افزاری Word Snitch ترجمه لغت یا جمله مورد نظر شما را درجا و در هر برنامه اندرویدی که انتخاب کنید نمایش می دهد و دیگر مجبور به باز کردن برنامه دیکشنری خود نیستید. البته فعلا فقط ترجمه انگلیسی به انگلیسی موجود است اما بنا به گفته گروه Word Snitch بزودی زبان های دیگری هم اضافه خواهد شد. برای نصب و راه اندازی مراحل زیر را دنبال کنید:

 

  1. ابتدا از یکی از لینک های زیر برنامه را دانلود و روی دستگاه اندروید خود نصب کنید:

 

 

  1. حال برای استفاده فقط کافی است برنامه را باز کنید. بعد از باز کردن برنامه مسیجی مبنی بر شروع سرویس دریافت خواهید کرد و از این پس براحتی می توانید از آن استفاده کنید:

 

 

البته در صورت تمایل می توانید کاری کنید که این سرویس فقط در اپلیکیشن هایی که می خواهید اجرا شود و همیشه باز نباشد. برای این کار کافی است:

 

  1. دکمه Setting را از بالای صفحه کلیک کرده و Enable Smart Snitching را تیک بزنید:

 

  1.  بعد از فعال سازی Smart Snitching، لیستی از برنامه های کاربردی دستگاه نمایش داده می شود که شما می توانید به دلخواه از بین آنها انتخاب کنید. من شخصا برنامه های مخصوص مطالعه روی وب مثل Chrome و Pocket را انتخاب کرده ام. پس هر بار که وارد (مثلا) گوگل کروم می شوم سرویس Sniching هم فعال می شود.

 

 

  • طرز استفاده:

وقتی آماده استفاده بودید به هر برنامه ای که سرویس را روی آن فعال کرده اید رفته، کلمه مورد نظر خود را انتخاب (انگشت خود را روی کلمه مورد نظر فشار داده و نگه دارید) و دکمه کپی را که معمولا در بالای صفحه ظاهر می شود کلیک کنید.

 

بعد از انجام این کار خواهید دید که ترجمه کلمه بصورت پاپ آپ در پایین صفحه ظاهر خواهد شد. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد کلمه مورد نظر نیاز داشتید کافی است آیکون کره زمین را کلیک کنید تا کلمه در گوگل سرچ شود:

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی